فواید بیمه تکمیلی

در بعضی مواقع هزینه های درمان بالا می شود و از سقف تعهدات بیمه پایه بالاتر رفته و در صورت داشتن بیمه تکمیل درمان، هزینه تا حد معقولی کاهش پیدا می کند ...

بیمه تکمیلی

استفاده کردن از یک سری خدمات و امکانات پزشکی و هزینه های درمان با کمک بیمه درمان تکمیل با پرداخت بخشی از هزینه ها و یا همه آن، کار را برای بیماران راحت تر نموده است. معمولاً بیمه های درمان دارای یک بیمه درمانی پایه می باشند و دیگری، بیمه درمان تکمیلی می باشد که هر کدام دارای شرایط خاص خود است. بیمه پایه توسط نهاد های ویژه و خاصی ارائه شده است . اما بیمه تکمیل درمان در تمام شرکت های بیمه ارائه شده است و هزینه های پزشکی هم به وسیله بیمه درمان پایه صورت می گیرد. در بعضی مواقع هزینه های درمان بالا می شود و از سقف تعهدات بیمه پایه بالاتر رفته و در صورت داشتن بیمه تکمیل درمان، هزینه تا حد معقولی کاهش پیدا می کند. البته طبق سقف تعهداتی که فرد بیمه گذار انتخاب می کند .

بیمه های درمان پایه

به بیمه های تأمین اجتماعی ، خدمات درمانی ، نیروهای مسلح و بعضی از سازمان خاصی دیگر که افراد زیر پوشش خود می برد ، بیمه درمان پایه می گویند. مانند کسانی که بیمه تأمین اجتماعی می گیرند .خود و افراد خانواده را با درخواست خود، دفترچه درمان بیمه تأمین اجتماعی دریافت کنند. البته با داشتن بیمه پایه معمولاً در بسیاری از بیمارستان های خصوصی امکان گرفتن خدمات را ندارید. و فقط بیمارستان های دولتی، نظامی و تأمین اجتماعی به صورت رایگان یا با هزینه کم به شما خدمات درمانی را ارائه می دهند. برای افرادی که شاغل هستند، داشتن بیمه پایه اجباری است و طبق قانون قابل انصراف دادن نیست.

فایده داشتن بیمه تکمیلی

فایده داشتن بیمه تکمیلی

با داشتن بیمه های تکمیلی ، از پوشش های درمانی می توانید استفاده نمائید و مهم این است که سعی کنید سقف تعهدات خود را در بیمه تکمیل درمان بالا انتخاب کنید . بیمه تکمیل درمان پوشش هایی را تحت نظر خود قرار می دهد که به شرح زیر است :
  • هزینه بستری بیمار : اگر فرد بیمه گذار در یک بیمارستان بستری باشد و میزان هزینه های آن بیشتر از میزان سقف تعهدات بیمه پایه درمان باشد مابقی آن را می تواند از بیمه درمان تکمیلی استفاده نماید .
  • استفاده از هزینه ویزیت
  • استفاده از هزینه دارو
  • استفاده از هزینه خدمات اورژانسی
  • پرداخت هزینه آمبولانس چه در داخل و چه در خارج
  • پرداخت هزینه های دندان پزشکی
  • پرداخت هزینه های خرید اروتز و پروتز
  • پرداخت هزینه های همراهان بیمار زیر 7 سال و یا بالای 70 سال
  • پرداخت هزینه های جراحی عیب انکساری در چشم
  • پرداخت هزینه های پاراکلینیکی : هزینه های پاراکلینیکی که شامل هزینه سونوگرافی ، آندوسکوپی ، تست تنفسی ، نوار مغز و نوار مثانه ، انجام انواع اسکن ها ، نوار عضله ، MRI ، انجام ماموگرافی ، استرس اکو، دانسیو متری ، انجام تست های آلرژیک ، اکوکاردیوگرافی ها ، انجام آنژیوگرافی چشم، هولترمانیتورینگ از قلب ، انجام شنوایی سنجی ، انجام بینایی سنجی شامل آن می شود .
  • پرداخت جراحی های سرطانی ، مغز ، اعصاب مرکزی، جراحی نخاع ، قلب، پیوند و مغز استخوان می باشد .
  • پرداخت هزینه های سرپایی
  • پرداخت هزینه های آزمایشگاهی
  • پرداخت هزینه های زایمان
  • پرداخت هزینه های نازایی و ناباروری

فواید بیمه تکمیلی


توجه داشته باشید پوشش های نام برده دارای یک سقف پرداختی برای بیمه گذار می باشند . بیمه های تکمیل درمان معمولاً پایه به صورت انفرادی ، گروهی و یا خانوادگی می باشد که سقف تعهدات در هر کدام متفاوت بوده، که سقف هزینه های پرداخت در طرح ها هم متفاوت می باشد. البته در حال حاضر بهترین بیمه تکمیلی انفرادی را شرکت بیمه سامان ارائه می کند که دارای طرح های متنوعی هم هست. حتی شما در بیمه تکمیلی درمان انفرادی سامان می توانید بیمه تکمیلی را بدون داشتن بیمه پایه هم تهیه کنید که البته حق بیمه بیشتری پرداخت می کنید. همچنین در صورتی که این بیمه نامه را به صورت خانوادگی تهیه کنید مشمول تخفیف بیشتر هم خواهید بود.
در کل بخواهیم از فواید بیمه تکمیل درمان بگوئیم این است که با پرداخت سالیانه یک حق بیمه به انتخاب خود می توانید تحت حمایت این پوشش های بیمه ای قرار بگیرید. هر چه سقف تعهد انتخابی بالاتر باشد به نفع بیمه گذار می باشد که در زمان مواجه شدن با یک بیماری، نگران به اتمام رسیدن سقف هزینه های خود در آن بخش نیستند و با آرامش خاطری درمان خود را ادامه می دهند .
در بیمه های تکمیل درمان گروهی افراد باید بالای 50 نفر باشند که توسط کارفرما تقاضا صورت گرفته می شود، که در این مواقع فرد بیمه گذار هزینه کمتری را پرداخت می نماید. در این حالت شرکت یا سازمان شما یک قرارداد کلی با شرکت بیمه بسته و لیست پرسنل و افراد تحت تکفل را برای شرکت بیمه ارسال می کند و در این نوع بیمه نامه ها حق بیمه ها یکسان است و طرح و پوشش های یکسانی هم برای کل بیمه شده ها در نظر گرفته می شود. از مزایای این نوع قرارداد های بیمه تکمیلی می توان به پایین تر بودن نرخ حق بیمه نسبت به پوشش های بیمه ای ارائه شده و همچنین برداشتن دوره انتظار در تعداد نفراد بالا اشاره کرد.

سوال


سوال: اگر بیمارستان و کلینیک پزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی نبود چطور باید هزینه ها را دریافت کنیم؟ یکی از نگرانی های بیمه گذاران عزیز در خصوص بیمه تکمیلی درمان این است که احتمال می دهند که مرکز درمانی که برای انجام امور پزشکی به آن مراجعه می کنند، طرف قرارداد شرکت بیمه ای نباشد که از آن بیمه نامه تکمیلی را تهیه کرده اند. در این حالت باز هم جای نگرانی نیست. شما می توانید حتی به بیمارستانی که طرف قرارداد با بیمه تکمیلی نیست هم مراجعه کنید و امور درمانی را پیگیری کنید و در نهایت هزینه ها را شخصاً پرداخته و با ارائه مدارک درمانی و صورتحساب بیمارستان، هزینه را از شرکت بیمه دریافت کنید. این قاعده در تمام انواع بیمه های تکمیل درمان اعم از گروهی و انفرادی کاربرد دارد. البته بدیهی است که مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد به شما کمک می کند که از پرداخت مبلغ حق بیمه معاف شده و با یک معرفی نامه ساده، هزینه های پزشکی خود را به شرکت بیمه بسپارید.

سوال: چرا باید از بیمه پایه استفاده کنم؟ در صورتی که از بیمه پایه در مراجعات پزشکی خود استفاده کنید، فرانشیز بیمه تکمیلی شامل حال شما نخواهد شد. در واقع اگر هزینه های شما از سقف بیمه تکمیلی بالاتر نبود، بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای بیمارستان را ترک می کنید. البته برخی از انواع بیمه تکمیل درمان هم هستند که در ابتدای صدور بیمه نامه شرط داشتن بیمه گر پایه مثل بیمه تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی را دارند و بدون این بیمه ها، بیمه نامه را صادر نمی کنند و شما را تحت پوشش قرار نخواهند داد. ضمن اینکه در صورتی که در شرکتی شاغل هستید و بیمه تکمیلی گروهی برای شما تهیه کرده اند، به صورت اجباری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستید و نیازی به نگرانی در این زمینه نخواهد بود.

تماس